O tym, czym jest znak towarowy pisałam w tym wpisie. Zajrzyj koniecznie! Dzisiaj natomiast chciałabym się skupić na kwestii, która nurtuje wielu przedsiębiorców…

„Po co ja mam właściwie rejestrować ten znak towarowy?!”

„To mi nic nie daje!”

„Pieniądze wyrzucone w błoto!”

Czy aby na pewno?

Chcę Ci udowodnić, że rejestracja znaku towarowego to KONIECZNOŚĆ dla marki, która chce na poważnie prowadzić swój biznes. Bo… mam nadzieję, że traktujesz swoją firmę poważnie?

Przejdźmy zatem do konkretów.

Trzy powody dla których warto rejestrować swój znak towarowy!

Dlaczego intuicyjnie wybieramy marki, które mają określoną historię i kojarzą nam się z konkretnym oznaczeniem? Na przykład w formie logo firmy? Dlatego, że ich oznaczeniu przypisujemy określone cechy. Mogą to być: profesjonalizm, luksus, doświadczenie, kreatywność i inne dla nas ważne określenia. Z góry zakładamy, że jeśli produkt opatrzony jest konkretnym logo to niesie to za sobą ważną dla nas wartość. A jak buduje się tą historię marki i nadaje jej cechy profesjonalizmu?

Przez rejestrację znaku towarowego właśnie.

Za określoną wartość jesteśmy w stanie zapłacić. Widząc produkt opatrzony logiem ulubionej firmy – prędzej po niego sięgniemy, niż po podobny produkt innego przedsiębiorcy, który z niczym nam się nie kojarzy.

„No dobrze ale mogę budować moją rozpoznawalność np. logo nie rejestrując znaku!”

Tutaj przechodzimy do drugiego powodu.

Twoja konkurencja nie śpi. Rejestrując znak towarowy uzyskujesz na niego monopol, co oznacza, że powstrzymujesz konkurencję przed nienależytym czerpaniem korzyści z Twojej renomy i ugruntowanej pozycji na rynku.

Rejestracja Twojego znaku towarowego oznacza, że tylko TY możesz z niego korzystać! Nikt inny nie może się pod Ciebie podszywać i „zabierać” Ci Twoich Klientów. Mam nadzieję, że już rozumiesz, że to realnie przekłada się na Twoje zyski?

Last but not least – po trzecie:

Budujesz zaufanie Klientów do Twojej marki.

Zaufanie Klientów to rzecz nie do przecenienia. Bez Klientów Twoja marka – powiedzmy to wprost – po prostu nie istnieje.

Przy kolejnym produkcie, który zaoferujesz – Klient nie będzie się zastanawiał czy on jest dobry, on już obdarzył Cię zaufaniem i wie, że będzie, bo widzi oznaczenie Twojej marki!

Taką właśnie siłę ma znak towarowy. Podstawą Twojego biznesu powinna być jego ochrona. Bo nie chronisz samego znaku… chronisz własną markę.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie rejestracji znaku towarowego – napisz do mnie!